Tuesday 29 November 2011

Milan miliki sembilan hari (30.11.2011)

MILAN: Manchester City mempunyai sembilan hari untuk bersetuju dengan perjanjian pinjaman dengan AC Milan membabitkan penyerang bermasalah, Carlos Tevez.
Kelab gergasi Serie A itu mendahului saingan untuk mengikat Tevez selepas Juventus menafikan perpindahan buat pemain Argentina itu.

AC Milan bersetuju dengan Catania untuk meminjam Maxi Lopez namun perpindahan itu hanya akan berjaya sekiranya kelab San Siro itu gagal mendapatkan Tevez.
Tevez yang enggan memanaskan badan sebelum perlawanan Liga Juara-Juara City di Bayern Munich Oktober lalu dan kemudian gagal kembali ke kelab itu selepas pulang ke Argentina, muncul sebagai sasaran nombor satu Argentina apabila pasaran perpindahan dibuka semula Januari ini.

City bagaimanapun dikatakan hanya berminat menjual pemain berusia 27 tahun itu yang kali terakhir beraksi buat pasukan Roberto Mancini ketika menewaskan Birmingham City, 2-0 pada saingan Piala Liga 21 September lalu, namun harganya perlulah menepati penilaian mereka.

Bagaimanapun naib presiden AC Milan, Adriano Galliani membayangkan kelab gergasi Itali itu hanya bersedia untuk berbincang mengenai perjanjian pinjaman.

“Siapapun yang hadir di Milan Januari ini akan tampil secara pinjaman dan percuma, dengan pilihan untuk menjadikannya satu perjanjian tetap,” kata Galliani. “Tevez? Kami akan lihat, masih ada masa.” - Agensi

No comments:

Post a Comment