Tuesday 29 November 2011

Malaga kekal rekod (30.11.2011)

MADRID: Malaga yang beraksi dengan 10 pemain mengekalkan rekod cemerlang di tempat sendiri selepas menewaskan Villarreal, 2-1 kelmarin sekali gus menyaksikan mereka berada pada landasan tepat untuk menempah tiket ke saingan Eropah.
Malaga yang kini berwajah baru, meletakkan sasaran menewaskan pasukan gergasi Liga Sepanyol selepas pelaburan besar oleh pemilik kelab dari Qatar, Sheikh Abdullah Al Thani dan ketika ini menduduki tempat kelima liga.

Malaga yang setakat ini sudah memenangi semua perlawanan di La Rosaleda kecuali tewas kepada Real Madrid, bermula baik apabila pemain tengah Perancis, Jeremy Toulalan (gambar) meledakkan gol selepas empat minit perlawanan.
Villarreal menyamakan kedudukan menerusi Marco Ruben selepas menerima hantaran cantik dari Borja Valero.

Pelawat meneruskan asakan tetapi lima minit sebelum tamat perlawanan Malaga menambah gol kedua menerusi Isco Alarcon, selepas cubaan Jose Rondon diselamatkan oleh penjaga gol Villarreal, Diego Lopez.

Villarreal yang tidak pernah menang di tempat lawan sejak menewaskan Athletic Bilbao lapan bulan lalu, terus melakukan asakan dengan tuan rumah terpaksa bermain 10 pemain apabila Toulalan dilayangkan kad kuning kedua.

Kemudian pada minit ke-76, cubaan Valero hanya melepasi palang gol. - AFP

No comments:

Post a Comment