Tuesday, 29 November 2011

Aksi samba Sabtu ini (30.11.2011)

PEMINAT bola sepak Malaysia berpeluang menyaksikan gaya permainan Samba apabila pasukan Liga Super Kuala Lumpur akan bertemu wakil Brazil, Joga Limpo, Sabtu ini di Stadium Bola Sepak KL Cheras.
Joga Limpo berada di negara ini sebagai salah satu usaha menerapkan corak permainan Samba dalam liga tempatan selepas FAM bersetuju dengan pengambilan pemain import musim depan.

Ketika beberapa pasukan sudah mengambil beberapa pemain import untuk memperkuatkan pasukan masing-masing musim depan, masih belum ada satu pun pemain dari Brazil yang berjaya memikat mana-mana pasukan tempatan.
Untuk itu, Pingat Gemilang Sdn Bhd mengambil inisiatif menjadi ejen kepada tujuh pemain Brazil yang berharap dapat beraksi di rantau ini.

Mencari peluang beraksi di Liga M, Liga Singapura, Liga Indonesia dan di beberapa negara rantau ini, Pingat Gemilang yakin langkah ini dapat meningkatkan tahap permainan bola sepak di Asia Tenggara.

“Brazil sering dikaitkan dengan corak permainan bola yang menarik dan menghasilkan banyak pemain berkelas dunia.

“Kami berharap dapat mencari bakat pemain Brazil yang menjadi bintang beraksi di Liga M,” kata Pengarah Pingat Gemilang, David Charles Leo.

No comments:

Post a Comment