Monday 28 November 2011

Evra mahu United lupakan kekecewaan (29.11.2011)

MANCHESTER: Patrice Evra percaya Manchester United perlu memandang ke depan dan melupakan kekecewaan berhubung sepakan penalti yang tidak sepatutnya diberikan ketika beraksi di Old Trafford, Sabtu lalu.
Rio Ferdinand mengaku kecewa berhubung perkara itu dalam laman Twitter selepas seri 1-1 dengan Newcastle tapi tidak dapat meluahkan perasaan sebenarnya terhadap penjaga garisan, John Flynn kerana bimbang dikenakan hukuman berat.

Ferdinand sempat berjenaka sejurus selepas pengadil, Mike Jones enggan membatalkan keputusan dibuat penolongnya, sekalipun sebelum itu menganggap terjahan ke atas Hatem Ben Arfa hanya layak menerima sepakan sudut.
Sir Alex Ferguson kemudian mempersoal sama ada Flynn layak dipilih mengadili perlawanan Liga Perdana Inggeris berikutnya dan menimbulkan isu jurang antara pengadil sepenuh masa dan pengadil sambilan.

Beliau mungkin berdepan tindakan Persatuan Bola Sepak Inggeris terutama apabila stesen televisyen United MUTV memotong temubual Ferguson selepas perlawanan.

“Pengadil bertanggungjawab. Beliau bertemu dengan penjaga garisan. Beliau berkata, adakah anda pasti?,” kata Evra.

“Beliau berkata beliau pasti ia penalti dan pengadil percayakan penolongnya. Apa yang anda boleh katakan lagi mengenainya?” - Agensi

No comments:

Post a Comment