Monday 11 April 2011

Kejohanan masih milik Sri Lanka


KUALA LUMPUR - Sri Lanka mempertahankan kejuaraan Cabaran Kriket Bawah 15 Antarabangsa dengan kemenangan lapan wiket ke atas Afrika Selatan di Bayuemas Oval, Klang kelmarin; sekali gus menyimpan Trofi Tuanku Ja'afar bagi empat tahun berturut-turut sejak tahun 2008.
Perlawanan anjuran Persatuan Kriket Melayu Malaysia itu yang dipendekkan kepada 38 overberikutan hujan pada waktu pagi tidak langsung memberi kelebihan kepada Afrika Selatan yang memenangi undian dan bertekad untuk menghimpun larian.
"Kami kehilangan dua wiket awal dan seterusnya empat lagi terhenti pukulan pada kedudukan 41. Dengan enam wiket diranapkan, corak pemainan terpaksa ditukar dan kejayaan mengumpulkan 116 larian adalah bonus walaupun angka ini tidak menjamin kejuaraan," kata ketua kontinjen Afrika Selatan, Ismail Teladia.
Sesi mengejar 117 untuk menguasai kejohanan digerakkan dengan baik dan Sri Lanka cuma kehilangan dua wiket awal tetapi Pathum Madusanka (kekal 36) dan Sithara Ginham (47 tanpa tewas) menamatkan saingan dalam 25 over.
"Kami berbangga dapat mempertahankan kejuaraan dan akan mengekalkan kegarangan setiap tahun penyertaan," ketua kontinjen Sri Lanka MTA Rauf.

No comments:

Post a Comment