Tuesday 26 April 2011

Keselamatan stadium ditingkatkan kawalan (2011/04/26)

PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (KAFA) dengan kerjasama polis dan Ikatan Relawan Rakyat (RELA) akan meningkatkan aspek keselamatan, termasuk pemeriksaan ke atas penonton menjelang pertembungan The Red Warriors dengan pendahulu Liga Super, Selangor di Stadium Sultan Mohd Ke-IV, Kota Bharu, malam ini. 

Setiausaha Agung KAFA, Mohamed Noordin Awang berkata, pemeriksaan bertujuan memastikan tiada objek dilarang seperti mercun, botol air dan bendera parti dibawa masuk ke dalam stadium.


“Kami jangka perlawanan Kelantan dan Selangor ini menjadi tumpuan ramai dan mahu memastikan langkah keselamatan wujud agar kejadian tidak diingini tidak berlaku. Saya berharap penonton memberi kerjasama mematuhi arahan ditetapkan,” katanya, semalam.
KAFA mengeluarkan 18,000 sehingga 20,000 tiket untuk dijual kepada orang ramai bagi menyaksikan perlawanan pusingan kedua itu selain menyediakan skrin gergasi di perkarangan stadium memberi peluang kepada orang ramai menyaksikan perlawanan berkenaan. 

Sementara itu, Timbalan Presiden Kelab Penyokong Siber Bola Sepak Kelantan (Kelate.Net), Mahizi Mahmood berkata, perlawanan di Kota Bharu malam ini dinantikan peminat tempatan dan mereka berharap Red Warriors dapat mengulangi kemenangan, sekali gus memberi tekanan terhadap Red Giants.

No comments:

Post a Comment