Thursday 28 April 2011

Membutirkan hasil lumayan (2011/04/28)

LANGKAH ketua jurulatih, Norizan Bakar merehatkan beberapa pemain senior dan digantikan dengan tenaga muda membutirkan hasil lumayan ketika menewaskan Kuala Lumpur dalam saingan Liga Super di Ipoh, malam kelmarin. 

Tindakan mengekalkan hanya tiga pemain utama iaitu kapten, Shahrulnizam Mustapha, Mohd Khairi Zainuddin dan Akmal Rizal Ahmad Rakhili itu dianggap bertepatan untuk mengembalikan ‘kesegaran’ pasukan sehingga mampu merakam kemenangan 5-3.


Pada perlawanan malam kelmarin, pemain muda seperti Wan Hussin buat pertama kali diberi kepercayaan berada dalam kesebelasan pasukan dan walaupun gugup pada aksi awal permainan tetapi berjaya memainkan peranan secara, terutama pada babak kedua memantapkan bahagian tengah bersama Shahrulnizam, Isma Aliff dan Mohd Fazrul Hazli.
Manakala di benteng pertahanan, Khairi berjaya mengemudi benteng dengan baik bersama Mohd Hisyamuddin, Mohd Noor Hazrul dan Mohd Syazwan Roslan walaupun pintu gol Perak tetap dibolosi tiga kali. 

Naib Presiden 1 Persatuan Bola Sepak Perak (Pafa), Khairuddin Ahmad berasakan langkah itu wajar dilakukan kerana kerana Seladang tampak hilang rentak sehingga menyaksikan Perak seperti dibuli ketika bertemu Terengganu, baru-baru ini apabila tewas 0-3. 

“Pemain Perak terutama yang sudah berusia tidak bermaya selepas mengharungi jadual yang ketat. Langkah ini berjaya memberi kesegaran kepada corak pasukan,” katanya.

No comments:

Post a Comment