Thursday 28 April 2011

Lega kutip 3 mata (2011/04/28)

KETUA jurulatih Kelantan, Datuk M Karathu menyifatkan jaringan awal Norshahrul Talaha sebagai elemen penting membantu pasukan mengutip mata penuh mengatasi Selangor dalam saingan penting Liga Super di halaman sendiri, malam kelmarin.


“Ini adalah satu kemenangan baik untuk memastikan Kelantan dapat kembali menguasai takhta liga memandangkan berjaya menumpaskan Selangor yang disegani masa kini terutama dengan ramai pemain berpengalaman.
“Bagaimanapun, Kelantan lebih mampu meraih kemenangan dengan jaringan awal itu sehingga mengecewakan Selangor walaupun ada ketika hampir menyamakan kedudukan,” katanya. 

Karathu menegaskan ketua pasukan, Mohd Badri Radzi sudah memberi persembahan yang baik walaupun melepaskan banyak peluang, menyebabkan penonton kecewa dengan permainannya. 

“Badri sudah menunjukkan satu permainan yang baik, namun gagal menggunakannya sehingga penonton tidak suka terhadapnya. Namun saya memujinya bekerja keras dan menyimpannya sebelum bertindak mengeluarkan pada lima minit terakhir,” katanya. 

Apapun, dia tetap akur betapa Selangor bukan satu pasukan mudah ditumbangkan kerana skuad Merah Kuning itu mempunyai ramai pemain berkualiti serta berpengalaman.

No comments:

Post a Comment