Thursday 28 April 2011

Bakal beraksi Trofi Antarabangsa (2011/04/28)

PEMANDU F3 Malaysia, Jazeman Firhan Jaafar buat julung kali akan beraksi dalam Trofi Antarabangsa FIA l Formula 3 2011, pusingan pertama Siri Euro F3 di Litar Hockenheim di Jerman, hujung minggu ini. 

Perlumbaan itu, antara enam perlumbaan paling berprestij dalam kalendar perlumbaan antarabangsa F3, adalah kejohanan baru diperkenalkan khusus meningkatkan profil F3 dan membangunkan kerjaya pelumba muda.


“Trofi Antarabangsa memberi peluang kepada saya untuk berlumba di beberapa litar yang belum pernah saya beraksi, bertanding dengan pemandu terbaik F3 dan mendapatkan lebih banyak pengalaman di peringkat F3, serta memberi saya peluang meningkatkan kemahiran pemanduan saya,” kata Jazeman dalam satu kenyataan, semalam.
Jazeman akan memandu kereta F3 Carlin British yang dibina khusus untuk memenuhi peraturan Siri Euro F3 termasuk menggunakan tayar Kumho pada perlumbaan di Hockenheim. 

Perlumbaan Siri Euro F3 Hockenheim akan disusuli dengan Grand Prix Pau F3 (litar jalan raya) di Perancis, Siri F3 British di Spa di Belgium, Zandvoort Masters di Litar Park Zandvoort di Belanda, Grand Prix Macau di Litar Guia, Macau dan Grand Prix F1 Korea di Litar Antarabangsa Korea di Yeongam.

No comments:

Post a Comment