Thursday 28 April 2011

Layak suku akhir Asia (2011/04/28)

NICOL Ann David layak ke suku akhir Kejohanan Skuasy Individu Asia selepas menewaskan Jerryca Teo dari Singapura di Pusat Skuasy Antarabangsa Nicol David di Dumbar, Pulau Pinang, semalam. 

Pemain nombor satu dunia itu yang mendapat ‘bye’ pusingan pertama menewaskan lawan 11-2, 11-6, 11-4 dalam saingan pusingan kedua untuk menentang pemain Hong Kong, Chan Ho-Ling dalam suku akhir, hari ini.


Pemain berusia 27 tahun itu yang menang dalam tempoh 25 minit berkata dia gembira memenangi perlawanan pertama di gelanggang sempena namanya.
“Sudah pasti ia satu perasaan hebat apabila menang dalam perlawanan pertama kejohanan dan lega dapat layak ke suku akhir,” katanya. 

Juara dunia lima kali itu berkata dia akan lebih fokus, hari ini dan mengerti cabaran lebih getir menunggunya apabila menentang Ho-Ling yang terdahulu menewaskan pemain Korea selatan, Eun Tschan Ahn (KOR) 11-4, 6-11, 11-7, 11-1dalam tempoh 38 minit. 

Dalam kategori lelaki, pilihan pertama, Ong Beng Hee menewaskan Kamran Khan 12-10, 11-8,11-9untuk menentang pemain senegara, Elvinn Keo Jinn Chung untuk memburu tiket ke separuh akhir. 

HARI INI 
Suku Akhir 

Lelaki
 

Muhd Asyraf Azan (MAS) mln Mohd Nafiizwan Mohd Adnan (MAS) 
Abdullah Khalid H Al-Mezayen (KUW) mln Siddharth Suchde (IND) 
[1] Ong Beng Hee (MAS) mln Elvinn Keo Jinn Chung (MAS) 
[2] Farhan Mehboob (PAK) mln Harinder Pal Singh Sandhu (IND) 

Wanita 

Au Wing-Chi Annie (HK) mln Song Sun Mi (KOR) 
Low Wee Wern (MAS) mln Siti Munirah Jusoh (MAS) 
Delia Odette Arnold (MAS) mln Dipika Pallikal (IND) 
Nicol David (MAS) mln Chan Ho-Ling Joey (HK)

No comments:

Post a Comment