Friday 6 January 2012

‘Tidak minat Kaka, Pato’ (6.1.2012)

DUBAI: Jurulatih baru Paris Saint-Germain (PSG), Carlo Ancelotti menafikan spekulasi mengenai hasrat pasukannya untuk mendapatkan pemain perancang Real Madrid, Kaka dan penyerang AC Milan, Alexandre Pato.
Selasa lalu, sumber terdekat pemilik PSG, Qatar Sports Investments (QSI) memberitahu AFP, kelab itu sudah menyediakan dana AS$80 juta (RM251 juta) untuk mendapatkan dua bintang Brazil itu tapi Ancelotti berkata, pendahulu Ligue 1 itu tidak pernah mengadakan perbincangan dengan kedua-dua pemain terbabit.

“Pato pemain Milan,” kata pengendali dari Itali itu yang sebelum ini pernah membimbing kedua-dua pemain itu ketika menjadi jurulatih Milan.
“Dia masih terikat dengan kontrak dan sebab itu kami tidak berminat mendapatkannya.” Mengenai Kaka pula, beliau menambah: “Buat masa ini, tiada peluang untuk kami mendapatkannya. Ketika ini musim pintu perpindahan pemain dibuka dan kami beritahu kelab untuk memperbaiki pasukan sedia ada.” “Saya tidak mahu bercakap mengenai individu seperti Pato atau Kaka yang masih terikat dengan kontrak. Kami akan berusaha membeli beberapa pemain tapi dalam usaha kami mendapatkan pemain baru, pihak kelab perlu sanggup menjual pemain sedia ada.” Ancelotti menerima tamparan pada perlawanan pertamanya bersama PSG selepas anak buahnya tewas 0-1 kepada Milan hasil jaringan tunggal Pato dalam satu perlawanan persahabatan di Dubai.

Ketika ditemuramah selepas perlawanan, Pato menegaskan dia sangat gembira berada di San Siro.

“Setakat ini saya adalah pemain Milan dan hanya mahu berlatih bersungguh-sungguh untuk mengharungi musim ini,” katanya. - AFP

No comments:

Post a Comment