Friday 6 January 2012

City terpaksa jual pemain (6.1.2012)

MANCHESTER (United Kingdom): Pengurus Manchester City, Roberto Mancini mungkin akan membeli pemain baru bagi menguatkan pasukannya pada tempoh perpindahan pemain Januari ini namun ia hanya mampu dilakukan jika mereka boleh menyingkirkan beberapa pemain terlebih dulu.
City dilapor mencari pemain di bahagian tengah apabila bintang Ivory Coast, Yaya Toure dijangka meninggalkan Eastlands kerana mengambil bahagian dalam Piala Negara-Negara Afrika.

Bagaimanapun Mancini memaklumkan, kehadiran pemain baru hanya boleh dilakukan sekiranya mereka boleh menjual pemain seperti Carlos Tevez, Nedum Onouha dan Wayne Bridge.
Tevez yang tidak beraksi untuk City sejak insiden pergaduhan dengan Mancini ketika Liga Juara-Juara menentang Bayern Munich September lalu dikaitkan dengan perpindahan ke AC Milan selain beberapa kelab lagi turut menyatakan minat terhadap penyerang itu.

“Kami perlu menjual tiga atau empat pemain dengan Tevez kini semakin hampir meninggalkan kelab ini dalam tempoh tiga atau empat hari lagi dan mungkin juga Bridge. Kemudian barulah kami boleh mencari pemain lain,” kata Mancini.

“Kami harap perpindahan Tevez berjalan lancar demi kebaikan kelab dan dirinya. Ada dua atau tiga pasukan di Itali, satu pasukan di Perancis serta satu lagi pasukan lain turut berminat dan saya harap dia akan kembali bermain bola sepak.
“Kami mungkin membawa masuk pemain baru namun kami perlu menjual pemain.” Walaupun Tevez semakin hampir meninggalkan City, Mancini tidak perlu mencari penyerang pengganti memandangkan beliau masih mempunyai pemain penyerang iaitu Mario Balotelli, Edin Dzeko dan Sergio Aguero serta dibantu penyerang tengah Samir Nasri, David Silva dan Adam Johnson.

Mancini mengaku beliau berminat mendapatkan khidmat pemain tengah Roma, Daniele De Rossi namun meragui sama ada pemain Itali itu sedia untuk berpindah.
“De Rossi setaraf Toure namun dia bermain untuk pasukan hebat iaitu Roma dan dia juga dilahirkan di situ. Saya tidak tahu sama ada dia bersedia untuk berpindah,” katanya. - AFP

No comments:

Post a Comment