Friday 6 January 2012

Peluang peminat jumpa Neville (6.1.2012)

SEJAK bersara Februari lalu, tidak banyak berita mengenai bekas kapten kelab gergasi Liga Perdana Inggeris, Manchester United, Gary Neville.
Bagaimanapun kerinduan peminat tempatan terhadap pemain pertahanan legenda Red Devils itu bakal terubat apabila beliau berada di tanah air, Ahad ini.

Kunjungan Neville ke Malaysia itu dibawakan khas oleh Mister Potato dan Manchester United selepas kali terakhir beliau bertandang ke ibu negara pada Julai 2009 ketika mengikuti Jelajah Asia kelab itu.
Pelbagai aktiviti menarik sepanjang kehadiran pemain kedua paling lama beraksi dengan Manchester United itu selepas pemain sayap, Ryan Giggs diatur antaranya sesi bertemu peminat pada 12.15 tengahari hingga 1.45 petang di Sunway Pyramid, Orange Concourse Entrance, Ahad ini.

Pada 10 pagi hingga 4 petang pula, semua peminat berpeluang bergambar bersama Neville, memenangi hadiah yang ditandatangani pemain itu dan pelbagai lagi hadiah eksklusif menerusi permainan berkonsepkan bola sepak.

Program ini diatur Mister Potato hasil kerjasama dengan kelab bola sepak terbesar dunia itu bermula September lalu yang menyaksikan Mister Potato menjadi Rakan Snek Global Rasmi Manchester United.
Neville yang beraksi hampir 20 tahun bersama United dilantik sebagai kapten selama lima tahun oleh pengurus Sir Alex Ferguson. Sepanjang kariernya bersama United, beliau meraih lapan gelaran Liga Perdana, tiga Piala FA dan trofi Liga Juara-Juara Eropah. Beliau dianggap pemain pertahanan terbaik dalam generasinya oleh Ferguson.

No comments:

Post a Comment