Sunday 8 January 2012

City waspada (8.1.2012)

MANCHESTER: Roberto Mancini memberi amaran kepada pemainnya di Manchester City supaya berwaspada dengan ‘kemarahan’ Manchester United apabila kedua-dua seteru itu bertemu sekali lagi dalam pusingan ketiga Piala FA, malam ini.
City mengaibkan United 6-1 pada pertemuan terakhir mereka di Old Trafford, Oktober lalu, satu keputusan yang dianggap Sir Alex Ferguson sebagai hari paling buruk.

United berkunjung ke Eastlands berbekal dua kekalahan berturut-turut yang membolehkan City menjarakkan tiga mata di puncak liga, menjelang separuh kedua musim ini.
Penyingkiran awal United dari Piala FA malam ini akan memberi kelebihan psikologi buat City terhadap musuh ketat mereka tetapi Mancini memberi amaran supaya bersedia menghadapi amukan pasukan Ferguson.

“Perlawanan setempat selalunya sukar dan mungkin kali ini jauh lebih sukar kerana United berang selepas mengalami dua kekalahan dan kerana kami menewaskan mereka di Old Trafford musim ini,” kata Mancini.

“Banyak isu timbul menjelang perlawanan ini. Dua kekalahan berturut-turut jarang berlaku tetapi yang pasti, mereka mempunyai mentaliti yang kuat dan sentiasa memberi reaksi positif selepas tewas.

“Ingat, selepas tewas kepada kami, mereka meraih tujuh kemenangan berturut-turut dan satu seri. “Mereka masih berdepan masalah kecederaan pemain tetapi mereka sebuah pasukan yang kuat dengan pemain hebat dan itulah sebabnya United sentiasa dianggap berbahaya,” kata Mancini lagi. United yang masih mengharapkan trofi Piala FA sejak 2004 perlu memikirkan banyak perkara tetapi Ferguson kekal dengan pendiriannya untuk tidak membincangkan kekalahan 1-6 itu dengan pemainnya.

“Saya tidak akan menyebutnya,” kata Ferguson.

“Saya sentiasa katakan dalam Piala FA, saya akan mengambil sesiapapun untuk perlawanan di tempat sendiri dan dalam hal ini kelebihan memihak kepada City tetapi ini adalah perlawanan piala, perlawanan setempat dan apa saja boleh berlaku dalam perlawanan seperti ini.” - AFP

No comments:

Post a Comment