Friday 6 January 2012

Johor FC siap sedia menyengat (6.1.2012)

JIKA musim lalu persiapan Johor FC sering diganggu kecederaan beberapa pemain tonggak, pada saingan musim baru Liga Super masalah itu sudah tidak timbul dan bersedia mengharungi aksi pertama, Selasa ini.
Pembimbing baru skuad Lebah, K Devan boleh mengukir senyuman apabila kesebelasan utama yang akan beraksi menentang PKNS Selangor di Stadium Petaling Jaya nanti sudah dikenalpasti.

Biarpun persiapan terakhir sedikit tercalar dek kekalahan tipis 0-1 kepada Lions XII di Stadium Jalan Besar, kelmarin, ia nyata tidak menyentap semangat Devan untuk membentuk barisan mantap pada saingan liga elit domestik itu.
Bagi Devan ketiadaan dua tenaga impot dari Brazil, Tito Fernando Da Silva Pinta dan Tiago Lima Leal yang dilarang FAM menjejaskan perancangan awal bekas jurulatih Selangor itu.

“Kehilangan mereka menjejaskan taktik yang dirancang tapi kami terpaksa menerima keputusan FAM tapi saya yakin Johor FC mampu mengharungi saingan Liga M musim ini.

“Sama ada dua pemain impot baru akan diserap April ini, semuanya terserah kepada keputusan pengurusan dan juga bergantung kepada kemampuan pemain tempatan,” katanya.
Devan yang menggantikan Azuan Zain yang kini bersama NS Betaria FC lega dengan kemampuan pemainnya ketika menentang Lions XII biarpun tidak menurunkan Mohd Riduan Maon dan Ismail Suboh yang mengalami kecederaan.

Katanya, kehadiran Mohd Khairunisam Shahabudin bergandingan bersama Mohd Khairul Ismail agak berkesan di posisi pertahanan dan berjaya mengekang asakan lawan.

No comments:

Post a Comment