Friday 6 January 2012

Azizul harap tuah 2012 (6.1.2012)

MENYAMBUT ulang tahun kelahiran yang ke-24 semalam, jaguh lumba basikal negara, Azizulhasni Awang (gambar) mengharapkan tahun 2012 akan memberikan satu kenangan indah yang tidak akan dilupakannya.
Fokusnya kini hanya satu iaitu untuk bergelar atlet pertama negara menghadiahkan pingat emas buat negara di temasya sukan terbesar dunia, Olimpik yang bermula dari 27 Julai hingga 12 Ogos ini.

Justeru latihan kini terarah kepada mencari kekuatan kayuhan untuk bangkit menguasai kedudukan carta Piala Dunia dalam acara keirin dan pecut.
Azizul mengharapkan 2012 membuka lembaran baru dengan kejadian yang berlaku ketika Siri Piala Dunia Klasik kedua di Cali apabila dia terbabit dengan kemalangan tidak akan berulang.

“Saya masih tidak fobia atau takut untuk bertanding. Prestasi saya sekarang semakin meningkat dan saya harap selepas ini nasib akan selalu baik dan dijauhi daripada kemalangan,” katanya.

Dia yang tidak turun beraksi pada siri ketiga Piala Dunia Klasik yang ketiga di Beijing pada 13 hingga 15 Januari ini berkata, jurulatih, John Beasley kini mahu memberi tumpuan khusus kepada latihan serta memperbaiki kekurangan sebelum Kejohanan Dunia, Mac ini.
“Saya tidak ke Beijing kerana mahu memberi tumpuan pada siri Piala Dunia keempat di London Februari ini. Semoga tiada kejadian tidak di ingin berulang lagi,” katanya.

Azizul bersama skuad elit yang lain terdiri daripada Josiah Ng dan Fatehah Mustapa berada dalam kedudukan selesa dari segi pungutan mata dan antara alasan mengapa Beasley mengambil pendekatan untuk memberi tumpuan kepada latihan semata-mata.

No comments:

Post a Comment