Friday 6 January 2012

Korban pemain (6.1.2012)

SKUAD sepak takraw negara terpaksa ‘bekerja lebih masa’ pada sebelah malam bagi menghadapi Siri Super Persekutuan Sepak Takraw Antarabangsa (Istaf) Kedua di Indonesia pada penghujung bulan depan.
Barisan enam pemain kendalian ketua jurulatih negara, Jamaluddin Hassan yang cuba membuka lembaran baru selepas dikecam hebat pelbagai pihak berikutan pencapaian buruk tahun lalu bagaimanapun terus dihimpit masalah.

Difahamkan sesi latihan kendalian Jamaluddin yang bermula beberapa hari lalu di Majlis Sukan Negara, Bukit Jalil terpaksa dijalankan pada sebelah malam berikutan masalah pelepasan majikan yang dihadapi pemain.
Lima pemain yang dikekalkan untuk saingan di Indonesia masih terikat dengan tugas masing-masing kecuali apit kiri negara, Mohd Farhan Adam yang bermain sepenuh masa.

Lima pemain terbabit adalah Norshahruddin Mad Ghani, Faizul Hairy Osman, Mohamad Fazil Mohd Asri, Tunku Noor Azwari Tunku Ishak dan Hanafiah Dolah.

“Ia agak memenatkan kerana terpaksa menjalani latihan dalam tempoh beberapa jam pada sebelah malam selain menjalankan tugas seperti biasa pada siang hari,” menurut salah seorang pemain yang enggan mendedahkan namanya.
Tambahnya, dia tidak mengetahui tempoh sebenar bagi mendapat pelepasan terbabit namun tetap bersedia memberikan aksi terbaik untuk skuad negara selagi diperlukan.

Masalah terbabit seharusnya tidak membelenggu pemain negara yang semakin kesuntukan masa membuktikan kemampuan di pentas antarabangsa.
Seharusnya ketika ini tumpuan penuh harus dipusatkan kepada usaha untuk memantapkan corak permainan dan persembahan terutamanya selepas sekadar membawa pulang dua pingat gangsa di Sukan Sea Indonesia, November tahun lalu.

No comments:

Post a Comment