Sunday 8 January 2012

Saidatul tunjuk taring (8.1.2012)

PEMAIN remaja kebangsaan, Saidatul Afifah Badrul Hamidi muncul juara Kejohanan Bowling Piala Presiden Pak Sako 2011 yang diadakan di Ipoh, baru-baru ini.
Pemain yang baru saja mencatat permainan sempurna di Pesta Pulau Pinang lalu itu menumpaskan Wazih Yob dalam acara step ladder 184-176 untuk dinobat selaku juara.

Dengan kejayaan itu Saidatul membawa pulang RM2,888 selaku juara manakala Wazih meraih RM1,400 dalam kejohanan tahunan anjuran Persatuan Tenpin Bowling Perak (PTBP) itu.
Afifah mara ke acara step ladder itu selepas muncul juara Masters dengan jumlah 1,970 jatuhan pin mengatasi Muhd Izzul Fahmi dengan 51 pin. Turut mara ialah Ahmad Redzuan yang menduduki tempat ketiga dengan 1,889. Izzul yang menduduki tempat ketiga pulang dengan RM1,000 manakala Redzuan meraih RM800.

Presiden PTBP, Datuk Ishak Mohammed yang lebih dikenali sebagai Pak Sako bangga dengan sambutan hangat yang diberikan terhadap kejohanan itu.

Menurutnya berikutan sambutan hangat itu pihak urusetia terpaksa menolak banyak lagi penyertaan.

“Berikutan sambutan hangat yang diberikan, kejohanan ini akan diperluaskan lagi ke daerah-daerah tahun hadapan untuk memberi peluang penyertaan lebih ramai lagi peserta,” katanya.

No comments:

Post a Comment