Friday 6 January 2012

Taruhan Bujang Senang (6.1.2012)

REPUTASI penjaring terbanyak dalam Liga Romania dengan purata antara 16 hingga 20 jaringan semusim dua atau tiga tahun lalu, menyaksikan pemain import Sarawak dari Cameroon, Kalle Sone dijangka menjadi peledak utama pasukan dalam persaingan Liga Super musim ini.
Di samping itu, penyerang berusia 28 tahun itu turut mencatat rekod selaku penjaring terbanyak dalam sejarah kelab bola sepak Romania sebelum ke Sarawak selepas kontrak dengan kelab terakhir CS Otopeni berakhir.

Ketua Jurulatih skuad Bujang Senang, Robert Alberts berkata, Sone memiliki kawalan bola yang baik, pantas serta boleh membuat hantaran tepat kepada rakan sepasukan.
“Dia juga boleh disifatkan berbahaya kepada pasukan lawan sekiranya melakukan sepakan percuma di luar kotak penalti,” katanya.

Alberts berkata, pemain importnya itu sudah membuktikan kemampuan ketika perlawanan persahabatan di Bandung, Indionesia selepas menjaringkan empat gol.

“Malangnya dia tidak dapat beraksi ketika menentang Sabah dalam dua perlawanan persahabatan kerana mengalami kecederaan tetapi kini Sone sudah cergas sepenuhnya dan bersedia menggalas cabaran sebaik sepak mula Liga Super musim baru minggu depan,” katanya.
Sementara itu, Alberts mengingatkan pemain supaya tidak mengambil mudah pasukan Kuala Lumpur yang akan ditentang dalam perlawanan pertama Liga Super, Selasa ini.

“Sesiapa saja yang bakal dihadapi, sama ada pasukan itu terkuat atau dilabel lemah, kami tidak seharusnya mengambil sikap sambil lewa kerana dalam bola sepak apapun boleh berlaku.”

No comments:

Post a Comment