Friday 6 January 2012

Pengarah MSN Perak perlu segera dilantik (6.1.2012)

ISU kelewatan pelantikan Pengarah Majlis Sukan Negeri (MSN) Perak terus mencengkam persatuan sukan yang berharap kekosongan itu diisi segera agar tidak menjejas perkembangan sukan di negeri itu.
Beberapa pegawai persatuan yang ditemui hairan kenapa ia mengambil masa terlalu lama untuk mengisinya.

“Kenapa lama sangat hendak lantik seorang pegawai. Setahu saya sudah ada calon yang ditemuduga beberapa bulan lalu.
“Kenapa sampai sekarang tidak boleh lantik beliau ke jawatan itu. Kenapa mempertaruhkan nasib sukan negeri,” kata Foo Yock Meng dari sukan renang.

Turut bimbang dengan kelewatan itu ialah Presiden Persatuan Bola Keranjang Ipoh, Bernard Hwa yang menyifatkan kelewatan itu mampu menjejas perkembangan sukan di negeri Perak.

“Perlu ada seorang bagi memantau perkembangan sukan secara sepenuh masa agar dapat menyusun program terancang dan melaksanakan segala dasar demi pembangunan sukan dan atlet.
“Saya harap kerajaan negeri melihat perkara ini dengan serius dan memberi pertimbangan sewajarnya .

“Walaupun ada exco sukan untuk menjaga hal ehwal sukan tapi takkan beliau dapat melaksanakan semua tugasan bersendirian kerana turut mempunyai tanggungjawab lain juga,” katanya.
Kerusi pengarah MSN Perak kosong berikutan perpindahan bekas pengarah, Meor Ismail Meor Akim ke Unit Perancangan Ekonomi Negeri (UPEN) selepas Sukma, Kuala Lumpur lalu.

Berikutan kekosongan itu sebuah jawatankuasa pemandu diwujudkan bagi menguruskan persiapan Perak ke Sukan Malaysia (Sukma) Pahang 2012. Dua individu iaitu Burhan Shamsuddin dan Musa Dun disenarai pendekkan untuk menjalani temuduga awal November lalu namun setakat ini jawatan itu sehingga kini masih kosong.

No comments:

Post a Comment