Friday 6 January 2012

Oosthuizen tekad beri impak (6.1.2012)

LONDON: Juara Terbuka British 2010, Louis Oosthuizen, meletakkan sasaran untuk melakarkan impak dalam saingan Jelajah PGA musim ini selepas menempuhi aksi mengecewakan tahun lalu.
Pemain berusia 29 tahun dari Afrika Selatan akan memulakan musim ini apabila turun mempertahankan gelaran Terbuka Afrika minggu ini dan beraksi di Jelajah Eropah di Kejohanan Volvo Golf di George, Afrika Selatan 19 Januari.

Dia merancang untuk berehat selama beberapa minggu selepas isterinya selamat melahirkan bayi kedua mereka hujung Januari sebelum memulakan kempen di Jelajah PGA.
“Musim ini saya akan memberi tumpuan yang lebih di Amerika. Saya merasakan bahawa saya perlu memberi peluang lebih baik kepada diri sendiri. “Saya tidak boleh mengulangi apa yang berlaku tahun lalu kerana saya tahu saya tidak bermain dengan baik. Saya mahu berada di sana apabila saya dapat bermain dengan baik untuk menyaksikan apa yang boleh di capai di sana,” katanya.

Oosthuizen cukup kecewa bila berada di ranking 148 dan keputusan untuk lebih banyak beraksi di Amerika berbanding Eropah akan membantunya untuk lebih bersedia apabila menyertai Masters April ini selepas gagal membuat penampilan tahun lalu.

“Ia adalah percubaan untuk kembali mendapatkan rentak permainan yang terbaik di kejohanan utama dan dunia. Pertandingan pertama saya adalah WGC Match Play dan kemudiannya Honda dan Cadillac. Kejohanan yang dapat membantu saya membuat persediaan untuk kejohanan Masters,” katanya.
“Saya sukakan Augusta tapi setiap kali saya bermain di sana, fokus saya adalah tepat tapi permainan saya sebaliknya. Kali ini saya berharap keputusan akan lebih baik,” katanya. - Reuters

No comments:

Post a Comment