Friday, 6 January 2012

Messi, Fabregas julang Barcelona (6.1.2012)

MADRID: Lionel Messi dan Cesc Fabregas masing-masing meledak dua jaringan untuk membantu Barcelona membelasah Osasuna 4-0 di Nou Camp pada perlawanan pertama, pusingan kelima Piala Raja Sepanyol, kelmarin.
Juara Sepanyol dan Eropah itu mendominasi seteru La Liga itu sejak awal hingga wisel penamat dan kemenangan itu lebih manis buat Messi yang hadir sebagai pemain gantian menambah dua gol selepas dua jaringan separuh masa pertama oleh bekas kapten Arsenal, Fabregas.

Terdahulu Barca menyatakan Messi mungkin terlepas perlawanan itu akibat deman dan selesema namun doktor di kelab itu mampu mengatasinya untuk membolehkan bintang Argentina yang juga Pemain Terbaik Dunia menggantikan Pedro pada setengah jam terakhir.
Fabregas meletakkan tuan rumah di depan pada minit ke-13 dan menggandakan kedudukan lima minit kemudian dengan mengawal baik bola sebelum membuat lambungan menarik melepasi penjaga gol Osasuna, Asier Riesgo.

Messi melakukan tandukan yang jarang dihasilkannya ketika aksi berbaki 20 minit sebelum menyudahkan hantaran Xavi, peluang ketiga yang dicipta pemain Sepanyol itu dari penjuru kotak penalti sebelum melepaskan rembatan ke penjuru gawang.

Sekiranya mampu mengelak sebarang keputusan luar jangkaan pada aksi timbal balik minggu depan, Barca akan berdepan musuh tradisi, Real Madrid pada suku akhir, pasukan yang menewaskan mereka 1-0 pada final tahun lalu dan bangkit selepas ketinggalan dua gol untuk menewaskan Malaga 3-2 pada pusingan kedua, Selasa lalu. - Reuters

No comments:

Post a Comment