Tuesday 2 August 2011

Kekal di City! (2/8/2011)

Adebayor, Bellamy mungkin tinggalkan skuad Mancini 

MANCHESTER: Roberto Mancini membayangkan Carlos Tevez mungkin kekal di Manchester City tetapi rakan penyerang, Emmanuel Adebayor dan Craig Bellamy kemungkinan meninggalkan kelab itu.
Masa depan Tevez belum pasti selepas penyerang antarabangsa Argentina itu mengumumkan dia tidak gembira tinggal di Manchester dan perpindahan ke Corinthians diusahakan tetapi menemui jalan buntu dan kini Inter Milan menjadi satu lagi pilihan padanya.


Begitupun, Mancini mendakwa Tevez akan kekal di City, walaupun menambah penggempur dalam pasukan itu termasuk rakan senegara, Sergio Aguero dari Atletico Madrid dengan yuran sekitar 38 juta pound (RM190 juta), selain Mario Balotelli dan Edin Dzeko. 

“Bila Carlos kembali menjalani latihan Khamis ini, kami akan mempunyai empat penyerang dalam pasukan ini ,” kata Mancini. 

“Ini baik untuk kami. Bila anda bertanding dalam empat kejohanan, anda perlukan pemain ini. Pemain yang berebut untuk diturunkan adalah satu perkara yang baik.” 

Bellamy bagaimanapun tampak pasti akan berpindah selepas Mancini mengesahkan khabar angin pemain Wales itu akan ke Celtic, selepas menghabiskan musim lalu dipinjamkan di Cardiff. 
Adebayor adalah seorang lagi penyerang dijangka berpindah, selepas pemain antarabangsa Togo itu tidak berselindung menyuarakan impian untuk kembali ke Real Madrid musim depan dan Mancini pasti mengalu-alukan sebarang perjanjian dengan gergasi Sepanyol itu.- Agensi 

No comments:

Post a Comment