Friday 29 July 2011

Julang Piala Audi (29/7/2011)

Alcantara muncul wira jaring kedua-dua gol kemenangan gergasi Sepanyol

MUNICH: Pemain tengah, Thiago Alcantara menjaringkan kedua-dua gol bagi membantu juara Eropah, Barcelona menundukkan Bayern Munich 2-0 untuk memenangi kejohanan pra musim Piala Audi. 

Barcelona, yang beraksi tanpa tonggak seperti Lionel Messi, Xavi dan Carles Puyol, jarang diancam barisan Bayern yang akan memulakan sepak mula liga mereka minggu depan.
“Kami berhak atas kemenangan ini kerana kami banyak mencipta peluang,” kata pemain 20 tahun itu yang menggegar jaring pada minit ke-42 dan 75 itu.


Kedua-dua pasukan banyak menggunakan pemain muda yang jarang diturunkan dalam kesebelasan utama, terutama Barcelona, serta melakukan banyak pertukaran. 
Bintang Bayern, Franck Ribery dan Arjen Robben tidak beraksi dalam permainan itu kerana kecederaan buku lali. 

Dalam perlawanan penentuan tempat ketiga, kelab Brazil Internacional menewaskan AC Milan menerusi penentuan sepakan penalti selepas kedua-dua pasukan terikat 2-2. 

Robinho mencipta kedua-dua gerakan jaringan Milan. Zlatan Ibrahimovic menjaringkan gol tiga minit sebaik permainan bermula tetapi disamakan Leandro Damiao sebelum Alexandre Pato kembali meletak Milan di depan sebelum Andres D’Alessandro memaksa permainan ditentukan dengan sepakan penalti. – Agensi 

No comments:

Post a Comment