Monday 16 May 2011

Yakin peluang ke final belum tertutup (16/05/2011)

MENGAKUI laluan sukar bakal dihadapi skuad kendaliannya pada aksi separuh akhir kedua Piala FA di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin malam ini, Dollah Salleh tetap mengharapkan kejayaan mengiringi Pahang untuk beraksi pada pentas final piala berprestij itu. 

Pengendali Pahang itu berkata, kekalahan 2-3 pada separuh akhir pertama piala itu belum menutup sasaran ke final kerana perlawanan masih berbaki 90 minit.


Katanya, pemain yang diberi tanggungjawab diharap dapat memberikan persembahan terbaik jika mahu beraksi pada final.


“Inilah peluang terbaik untuk mencipta kejayaan dan kesempatan ini harus dilakukan dengan mencipta kejayaan biarpun Terengganu dilihat mempunyai kelebihan beraksi di halaman sendiri. 

“Saya akui Pahang menghadapi laluan sukar memandangkan Terengganu menjaringkan tiga gol di gelanggang kami tetapi bagi Pahang, kami perlu menang 2-0 jika mahu menyamakan kedudukan, sekali gus beraksi di final,” katanya semalam. 

Menurutnya, tiada yang mustahil dalam bola sepak andai pemain menggunakan sepenuhnya peluang jaringan manakala jentera pertahanan mengekang segala asakan barisan depan Terengganu. 

“Pemain tidak harus berasa tertekan kerana peluang masih ada dan terserah kepada mereka sendiri untuk membuktikan mereka boleh menongkah arus. Jika pemain dapat mengekalkan konsistensi dan bekerjasama mantap, Pahang mampu menang,” kata Dollah. 

No comments:

Post a Comment