Wednesday 11 May 2011

Perlukan aksi 'hampir sempurna' (11/05/2011)

Untuk atasi rakan sepasukan di Barcelona 22 Mei ini 

SYDNEY: Pemandu Australia, Mark Webber merasakan dia memerlukan pemanduan 'hampir sempurna' untuk mengatasi rakan sepasukannya, Sebastian Vettel dan yakin dengan peluang untuk memenangi perlumbaan kali kedua berturut-turut di Grand Prix Sepanyol, hujung bulan ini.


Juara dunia, Vettel, 23, meraih petak utama dalam empat perlumbaan pertama musim ini, memanfaatkan kelebihan itu dengan memenangi tiga daripada perlumbaan dan melebarkan jarak kepada 34 mata di tangga teratas carta pemandu.


Webber yang menduduki tempat ketiga senarai pemandu di belakang pemandu McLaren, Lewis Hamilton, mencatatkan masa terpantas dalam tiga daripada empat perlumbaan tetapi masih gagal mencari kemenangan tahun ini. 

Pemandu 34 tahun yang bermula dan menamatkan perlumbaan di tempat kedua dalam penamat 1-2 pertama Red Bull tahun ini di Istanbul Ahad lalu, sedar dia memerlukan sesuatu yang istimewa untuk mengatasi rakan sepasukan dari Jerman itu di Barcelona, 22 Mei nanti. 

“Dia berada pada prestasi terbaik ketika ini dan terpulang kepada saya sendiri untuk merapatkan jurang,” tulis Webber dalam ruangan tetapnya pada akhbar Daily Telegraph di Sydney, semalam. 

“Untuk menewaskan Seb di Sepanyol, saya perlu melakukan yang lebih baik daripada apa yang saya lakukan di Turki,” katanya. – Reuters 

No comments:

Post a Comment