Sunday 10 April 2011

Nicol berusaha untuk ke suku akhir



Pemain nombor satu dunia Datuk Nicol Ann David melangkah cemerlang pada aksi pertamanya semalam di Kejohanan Skuasy Kepulauan Cayman yang sedang berlangsung dan akan tamat pada 17 April ini. 

Bertemu Jaclyn Hawkes dari New Zealand, Nicol tidak perlu mengerahkan keringat sepenuhnya, mudah membenam asakan Hawkes meskipun pemain itu mendahului 7-6 di set pertama dan 5-2 di set kedua. 

Nicol beraksi begitu bersahaja menamatkan pertarungan 29 minit dengan catatan 11-7, 11-6, 11-3. 

Lawannya hari ini adalah Natalie Grinham dari Belanda. Jika rekod pertemuan mereka sebelum ini menjadi ukuran, sudah pasti Nicol tidak berhadapan masalah untuk menumbangkan pemain yang pernah kecundang sebanyak 21 kali daripada 27 perlawanan di tangan Nicol. 

Sebelum itu, Grinham melakukan kejutan dengan menewaskan pemain pilihan keenam kejohanan Kasey Brown, 11-6, 13-11, 14-12. 

“Beraksi sebagai pemain bukan pilihan tidak memberikan sebarang tekanan kepada saya meskipun permainan Brown semakin meningkat sejak beberapa tahun ini dan pukulannya semakin bagus,” katanya yang dipetik dalam laman rasmi kejohanan, www.squashsite.uk.co//cayman.

No comments:

Post a Comment