Monday 11 April 2011

Libas Media-Milo 2 - MSN B juara takraw


KUALA LUMPUR - Majlis Sukan Negara (MSN) B yang membariskan adik bekas pelibas utama negara, Farid Anwar Abd. Ghani, muncul juara Kejohanan Sepak Takraw Undangan Tertutup, Libas Media-Milo Siri 2/2011; Ulang Tahun Kedua Kelab Sepak Takraw Media Malaysia (Keris), kelmarin.
Bertindak selaku tekong, adik Futra Abd. Ghani (pelibas juara Sukan SEA 2005) itu sambil diapit Solihin Jalil dan Shaharany Ahmad mengambil masa 35 minit untuk menghampakan regu tuan rumah, Media A (Daud Abdullah, Azmi Mansor dan Muhammad Haffizul Ibrahim) 15-12, 17-15 pada perlawanan akhir.
MSN B menjulang piala pusingan tajaan Milo di samping membawa pulang piala iringan dan wang tunai daripada kejohanan yang melibatkan lapan regu termasuk dua daripada skuad wanita kebangsaan dan tiga lagi wakil Keris di Gimnasium 2 MSN, Bukit Jalil.
Regu Wanita Malaysia A (Noor Fairuz Azizan, Rahilah Harun dan Nor Farhana Ismail) yang dibimbing Md. Fikri Md. Nor bagaimanapun mencipta kejutan dengan mara ke separuh akhir sebelum ditewaskan MSN B 10-15, 15-11, 6-15 dalam pertarungan setengah jam.
Hadiah kepada para pemenang disampaikan oleh Ketua Pengarah MSN, Datuk Zolkples Embong yang hadir menyaksikan perlawanan separuh akhir dan akhir siri kedua Libas Media-Milo kelmarin.

No comments:

Post a Comment